unreal help please

emulators

Postby .mad. » 28 Jan 2022, 15:04

I am using Unreal emulator and would like help with boot.$b function.

If an SCL disk image already has a file called "boot".
this option fails because duplicate (x2) boot file name.

[unreal.ini]
BOOT=boot.$b

is it possible to force my choice of boot file, ignoring the one on the disk image?
reason being, the game on the disk requires a 48k option selected from the boot.$b file to work.

i know i can rename file on disk to solve it, but we are talking 1000's of disks.

if that is not possible...
is there an easy way to convert boot.$b to boot.ROM as i can boot emulator into quick commander.rom using reset=menu,dos,sys.
many thanks.

used translator as i can not write in Russian. ;)

-
Я использую эмулятор Unreal и хотел бы получить помощь с функцией boot.$b.

Если образ SCL диска уже имеет файл с именем "boot".
эта опция не работает, поскольку дублируется (x2) имя файла boot.

[unreal.ini]
BOOT=boot.$b

можно ли заставить меня выбрать загрузочный файл, игнорируя тот, что находится на образе диска?
Причина в том, что для работы игры на диске требуется 48k, выбранный из файла boot.$b.

Я знаю, что могу переименовать файл на диске, чтобы решить эту проблему, но речь идет о 1000 дисках.

Если это невозможно...
есть ли простой способ преобразовать boot.$b в boot.ROM, как я могу загрузить эмулятор в quick commander.rom, используя reset=menu,dos,sys.
.mad.
 
Posts: 5
Joined: 27 Jan 2020, 13:27
Group: Registered users

Postby .mad. » 29 Jan 2022, 19:27

solved the problem.

I created a TR-DOS rom with 48k option for Pentagon...
Image

Unreal now boots 48k only games without bootfiles or commanders. :D
.mad.
 
Posts: 5
Joined: 27 Jan 2020, 13:27
Group: Registered users


Return to Эмуляторы

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron