I am using Unreal emulator and would like help with boot.$b function.
If an SCL disk image already has a file called "boot".
this option fails because duplicate (x2) boot file name.
[unreal.ini]
BOOT=boot.$b
is it possible to force my choice of boot file, ignoring the one on the disk image?
reason being, the game on the disk requires a 48k option selected from the boot.$b file to work.
i know i can rename file on disk to solve it, but we are talking 1000's of disks.
if that is not possible...
is there an easy way to convert boot.$b to boot.ROM as i can boot emulator into quick commander.rom using reset=menu,dos,sys.
many thanks.
used translator as i can not write in Russian.
-
Я использую эмулятор Unreal и хотел бы получить помощь с функцией boot.$b.
Если образ SCL диска уже имеет файл с именем "boot".
эта опция не работает, поскольку дублируется (x2) имя файла boot.
[unreal.ini]
BOOT=boot.$b
можно ли заставить меня выбрать загрузочный файл, игнорируя тот, что находится на образе диска?
Причина в том, что для работы игры на диске требуется 48k, выбранный из файла boot.$b.
Я знаю, что могу переименовать файл на диске, чтобы решить эту проблему, но речь идет о 1000 дисках.
Если это невозможно...
есть ли простой способ преобразовать boot.$b в boot.ROM, как я могу загрузить эмулятор в quick commander.rom, используя reset=menu,dos,sys.